نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرایه‌های ادبی تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • آمورش و پرورش واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]
  • آموزش ترکیبی" آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]
  • آموزش زبان عربی واکاوی راهبردهای آموزش نحو به غیر عرب‌زبانان [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 178-188]

ا

  • ابوتمّام تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • ادبیات پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]
  • اسلوب متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]
  • اشتراکات موضوعی ولفظی واکاوی اشتراکات موضوعی ولفظی در دو قصیده لامیه شنفری و طغرایی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 127-146]
  • اکدی ویژگی‌های کهن زبان عربی در قیاس با اکدی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]
  • الأدب العربی المعاصر الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]
  • الأدب المقارن دراسة مضامین المقاومة فی شعر محمود درویش وطاهره صفارزاده [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 183-198]
  • الأصوات مفردات الأصوات القرآن الکریم بین العلم و اللغة [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
  • التأثیر والتأثر الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]
  • الصحافة الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]
  • الطاقة مفردات الأصوات القرآن الکریم بین العلم و اللغة [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
  • الطنطوریه نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • العلم و اللغة مفردات الأصوات القرآن الکریم بین العلم و اللغة [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
  • القدرة مفردات الأصوات القرآن الکریم بین العلم و اللغة [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
  • القرآن مفردات الأصوات القرآن الکریم بین العلم و اللغة [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
  • النثر الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]
  • امرؤالقیس بررسی نوستالوژی دوری از معشوق در معلقۀ امرءالقیس کِندی شاعر جاهلی عرب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 118-138]
  • انگیزه راهکارهایی برای بهبود آموزش زبان عربی در مدارس متوسطه ایران [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 91-106]

ب

  • بلاغت متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]
  • بیداری اسلامی «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]

پ

  • پایه‌های رشته انسانی نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]
  • پایه هشتم واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]
  • پل اکمن و والس فریسن تحلیل زبان بدن در رمان "الشحاذ" اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریه پل اکمن و والس فریسن با سه رویکرد (منشأ، رمزگذاری، کاربرد) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 57-70]
  • پیرنگ پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]

ت

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]
  • تحلیل محتوا تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]
  • تشابه و تفارق الأمثال مقارنة الأمثال الشّعبیّة بین العربیّة و الکُردیّة موضوعیّاً ( أمثال الأخلاقیّة و الإجتماعیّة ) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 189-214]

ج

  • جنبش 14 فوریه «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]

چ

  • چالش‌ها چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]
  • چالش های آموزش عربی راهکارهایی برای بهبود آموزش زبان عربی در مدارس متوسطه ایران [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 91-106]

ح

  • حسب بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]
  • حماسه تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]

خ

  • خاستگاه تصویر تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • خطبه البتراء تحلیل سیاسی اجتماعی خطبه البتراء بر اساس مفهوم کرونوتوپ نظریه منطق مکالمه‌ای میخائیل باختین [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-97]

د

  • داستان پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]
  • دانشگاه فرهنگیان" آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]
  • دستور زبان عربی واکاوی راهبردهای آموزش نحو به غیر عرب‌زبانان [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 178-188]
  • دوری از معشوق بررسی نوستالوژی دوری از معشوق در معلقۀ امرءالقیس کِندی شاعر جاهلی عرب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 118-138]

ر

  • راهبردهای تدریس واکاوی راهبردهای آموزش نحو به غیر عرب‌زبانان [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 178-188]
  • رشته عربی" آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]
  • رضوی عاشور نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • رمان الشحاذ تحلیل زبان بدن در رمان "الشحاذ" اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریه پل اکمن و والس فریسن با سه رویکرد (منشأ، رمزگذاری، کاربرد) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 57-70]
  • روایت شناسی‌ نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • روش تحلیل محتوا «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]
  • ریب بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]

ز

  • زبان بدن تحلیل زبان بدن در رمان "الشحاذ" اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریه پل اکمن و والس فریسن با سه رویکرد (منشأ، رمزگذاری، کاربرد) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 57-70]
  • زبان عربی راهکارهایی برای بهبود آموزش زبان عربی در مدارس متوسطه ایران [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 91-106]
  • زبان عربی متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]
  • زبان قرآن پایه یازدهم و پایه دوازدهم تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]
  • زیاد بن ابیه تحلیل سیاسی اجتماعی خطبه البتراء بر اساس مفهوم کرونوتوپ نظریه منطق مکالمه‌ای میخائیل باختین [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-97]

س

  • ساحت‌های تربیتی واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]
  • ساختارگرایی نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • سادگی زبان‌شناختی ویژگی‌های کهن زبان عربی در قیاس با اکدی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]
  • سامی آغازین ویژگی‌های کهن زبان عربی در قیاس با اکدی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]
  • سبزوار چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]
  • سند تحول بنیادین واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]

ش

  • شخصیت نگرش ساختارگرایی به شخصیت بررسی موردی رمان الطنطوریه، اثر رضوی عاشور [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 107-126]
  • شعر «تحلیل محتوای کیفی اشعار جنبش 14 فوریه بحرین» [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 158-177]
  • شعر جاهلی بررسی نوستالوژی دوری از معشوق در معلقۀ امرءالقیس کِندی شاعر جاهلی عرب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 118-138]
  • شنفری واکاوی اشتراکات موضوعی ولفظی در دو قصیده لامیه شنفری و طغرایی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 127-146]
  • شیوه های خلاق آموزش راهکارهایی برای بهبود آموزش زبان عربی در مدارس متوسطه ایران [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 91-106]

ط

  • طاهره صفارزاده دراسة مضامین المقاومة فی شعر محمود درویش وطاهره صفارزاده [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 183-198]
  • طبیعت تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • طغرایی واکاوی اشتراکات موضوعی ولفظی در دو قصیده لامیه شنفری و طغرایی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 127-146]

ع

  • عدم تطابق نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]
  • عربی تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]
  • عربی ویژگی‌های کهن زبان عربی در قیاس با اکدی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 23-40]
  • عربی چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]
  • عقل بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]
  • عمر ابوریشه تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]
  • عملکرد تحصیلی" آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]

غ

  • غزل تحلیل کیفیّت هنری صور خیال در غزل های ابوتمّام [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 98-117]
  • غیر عرب زبانان واکاوی راهبردهای آموزش نحو به غیر عرب‌زبانان [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 178-188]

ق

  • قرآن متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]
  • قرآن کریم بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]
  • قصیده النسر تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]
  • قواعد دستوری نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]

ک

  • کتاب درسی عربی واکاوی ساحت‌های تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، و علمی و فناوری در کتاب «عربی» پایه هشتم [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 72-82]
  • کودک پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]

ل

  • لامیة العرب والعجم واکاوی اشتراکات موضوعی ولفظی در دو قصیده لامیه شنفری و طغرایی [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 127-146]

م

  • متدهای بیانی متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]
  • متون درسی نقد و بررسی میزان تطابق متن‌های زبان عربی پایه دهم تا دوازدهم انسانی با قواعد آن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 139-157]
  • محمود درویش دراسة مضامین المقاومة فی شعر محمود درویش وطاهره صفارزاده [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 183-198]
  • مصر الصحافة وأثرها فی الأدب العربی المعاصر فی مصر بین 1798- 2000 [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 169-182]
  • معلقه بررسی نوستالوژی دوری از معشوق در معلقۀ امرءالقیس کِندی شاعر جاهلی عرب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 118-138]
  • معلمان چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]
  • معنی بررسی حوزه معنایی و زبانشناسی موادّ «حسب»، «ریب»، «شکک»، «ظنن» و «یقن» و ارتباط آنها با مفهوم عقل در قرآن [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 5-23]
  • مفهوم کرونوتوپ تحلیل سیاسی اجتماعی خطبه البتراء بر اساس مفهوم کرونوتوپ نظریه منطق مکالمه‌ای میخائیل باختین [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-97]
  • مُقارنة الأمثال مقارنة الأمثال الشّعبیّة بین العربیّة و الکُردیّة موضوعیّاً ( أمثال الأخلاقیّة و الإجتماعیّة ) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 189-214]
  • مقاومت تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]
  • مقطع متوسطه چالش‌های درس عربی از منظر معلمان مقطع متوسطه (مطالعه موردی: شهرستان سبزوار) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 57-71]
  • ملاک‌های سازماندهی محتوا تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]
  • منشأ_ رمزگذاری_ کاربرد تحلیل زبان بدن در رمان "الشحاذ" اثر نجیب محفوظ بر اساس نظریه پل اکمن و والس فریسن با سه رویکرد (منشأ، رمزگذاری، کاربرد) [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 57-70]
  • منطق مکالمه‌ای تحلیل سیاسی اجتماعی خطبه البتراء بر اساس مفهوم کرونوتوپ نظریه منطق مکالمه‌ای میخائیل باختین [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-97]
  • موک" آموزش عربی در دانشگاه فرهنگیان به روش ترکیبی (با ارائه الگویی مبتنی بر موک) [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 43-56]
  • میخائیل باختین تحلیل سیاسی اجتماعی خطبه البتراء بر اساس مفهوم کرونوتوپ نظریه منطق مکالمه‌ای میخائیل باختین [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 83-97]

ن

  • نحو واکاوی راهبردهای آموزش نحو به غیر عرب‌زبانان [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 178-188]
  • نظریه تایلر تحلیل و نقد محتوای کتاب «عربی، زبان قرآن (3) و(2)» پایه یازدهم و دوازدهم(رشته‌های علوم تجربی-ریاضی) «براساس نظریه تایلر در بررسی ملاک‌های سازماندهی محتوا» [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 5-22]
  • نورمن فرکلاف تحلیل گفتمان انتقادی قصیده النسر سروده عمر ابو ریشه بر اساس الگوی نورمن فرکلاف [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 71-90]
  • نوستالوژی بررسی نوستالوژی دوری از معشوق در معلقۀ امرءالقیس کِندی شاعر جاهلی عرب [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 118-138]

ه

  • هنری متدهای بیانی و هنری زبان قرآن در پرتو اسالیب بلاغی [دوره 5، شماره 2، 1402، صفحه 24-42]

ی

  • یعقوب شارونی پیرنگ در داستان های یعقوب شارونی (مطالعه موردی«سراللحیه البیضاء») [دوره 5، شماره 1، 1402، صفحه 41-56]